Založ si blog

Tony vody – sad

Môžem roztvoriť dvere, môžem zatvoriť dvere. Nič sa tým nezmení. Zmením sa iba ja. Ale ja nie som menný, som nemenný. Som len sad. Rastiem svojimi vlastnými stromami, silami ohraničeného priestoru v ostatnej prázdnote, cudzote. Som inou dimenziou. Som jediná dimenzia. Sad – to je taká vec s jasnými pravidlami. Ba ak je sad, tak aj do hĺbky zeme to musí mať jasné kontúry.

A smiech zaznie háklivo, nehanebne nedbalo, nepotrebne. Zatvorme dvere, zatvorím dvere. Úlohou sadu nie je byť stopercentne zrozumiteľný. Tak či onak musí byť súčasťou, kontinuálnou súčasťou ostatného priestoru. Až do tej miery, ako ho vôbec dokážeme vnímať zmyslovým poznaním. Lebo iného tu nikto schopný nie je. Škoda.

Aby nepočuli, aby nevideli. Aby neboli. To je ľahké.

Komu patrí sad? Ale tak zásadne, zá_sadne. Odpoveď sadne v sade… všade v sade, a pod. a pod.

Konformnosť je tam von. Tlačí sa dnu ako mráz, ako voda, keď je povodeň, ako špina, keď sa rozleje zasa nejaký dárwinovský vývojový stupeň ropy.

Som sad. Mám strom. Ten strom je môj. Je len môj. Mám stromy. Sú moje. Moje stromy. Som sad, mám stromy. Keby som nemal farby a stromy a vodu, nebol by som ontologicky vzaté sadom, ale len potenciálom sadu. Ale ja som sad. Som rád sad. A podobne. Nekonečný triviál.

Ale stromy, ktoré sú na mojom kraji, prerastajú medze, ktorými sa definujem. Som definovaný Bohom, založil zem. Tie stromy idú za mňa. Nie zjavne. To nie. To si nemôžu dovoliť. Sú v sade. Ale čo ich korene. To vie len zem. Čo ich konáre. A tak treba reflexiou položiť kontext namiesto rozporu, radšej paradigmu ako neviem čo.

Bolo by omylom myslieť si, že sad je pripútaný. Že hocijaké miesto obsahuje sad. Sad je letiaca /prípadne premen(e)ná/ skutočnosť. Avšak vždy viazaná pozemskou tiažou aj keď lieta.

A voda. Občas sa vylejú tony vody na sad. Tony vody uvádzam pre zápis konaný mnou, sadom. Súčasť mora. Tak vidím sám seba sám sad. A vlky, ktoré sa priblížia ostávajú v relatívnom zmätku. Prostý sad, a je tu more? Chápem ich. Samozrejme. Alebo… necháme to na nich, dobre? Dobre, stromy?

Ale aby sme nezabudli, stromy, pripojiť zásadu. Sad patrí Bohu. To je ako dýchaš vzduch, to je ako korene, to je ako tony vody, to je ako vlky vo vode. To je prosté. Zásada. Vrč, krič, rež. Neber. Reverz. Je to. Ustálený proces priebehu zániku jednej malej planétky uprostred ničoho. Sad nemá ambíciu predbiehať nastavenia. Nevyhnutným vrcholom Boh. On sám. Veľa vody! Tony vody. Ale to len na okraj. Ja z toho nemienim skladať účty. To nech si skladá sám. Ja som len sad. Ja sám som sad. On je Boh. Tak, stromy, chápeme sami seba sa, som sad, ohraničený nezničiteľný priestor, on je. Je Bbbboh.

No…. Je to masívne. Je to úderné. Nič viac.

+

MS KC fotografie

12.03.2024

Milan Sládek Krížová cesta Ďakujem Emílii Mihočovej za zaslanie fotografií a súhlas s ich publikovaním. Všetky fotografie nafotil Dušan Majerník©Východný dištrikt +

Milan Sládek Krížová cesta

05.03.2024

Je úžasné robiť umenie, ktoré presahuje nielen mieru všednosti, ale ašpiruje k najvyšším métam. Zvlášť, keď chce niekto rozprávať príbeh víťaznej smrti môjho Pána. Milan Sládek odohral skvelé predstavenie. Jedno z najlepších, aké som v živote videl. Môžem spokojne povedať, že pár profesionálov som už hrať videl. Pri predstaveniach zvyknem byť mimoriadne [...]

Farbami ba mi

22.02.2024

30+

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

desjano

človek, umelec, kresťan

Štatistiky blogu

Počet článkov: 159
Celková čítanosť: 324301x
Priemerná čítanosť článkov: 2040x

Autor blogu

Odkazy