Založ si blog

Môžem dosvedčiť – on žije!

Môžem naozaj veľmi čestne povedať, že ja som prázdny hrob nevidel. Teraz nemyslím nijakú smutnú príležitosť v prostredí našich cintorínov, k čomu posledné roky bolo akosi priveľa príležitostí. Veď napokon prešiel týždeň, čo som kvôli okolnostiam reagoval na túto tému. Nemyslím ani prázdny hrob kdesi v kostole po tieto dni. Poznal som pred mnohými rokmi jedného muža. Pracoval na montážach, vďaka čomu sa dostal aj do Izraela. Samozrejme s partiou navštívili aj Jeruzalem a medzi pamiatkami pravdaže aj miesto Božieho hrobu. Táto návšteva na neho urobila rovnako príjemný dojem ako návšteva Mŕtveho mora, ale nič viac. Naozaj. Jeho spôsob myslenia a skepsu ohľadom presvedčenia kresťanov to nijako nezlomilo.

Ja som prázdny hrob nevidel. Ale napriek tomu verím, že Ježiš žije. Nielen pre svedectvo tých, čo ho v Jeruzaleme videli po jeho zmŕtvychvstaní už pred tisíc rokmi. A boli to desiatky ľudí. Ja môžem za seba povedať, že ja sám prežívam a zažívam, že Kristus žije. A keďže poznám jeho život, čím si prešiel, viem, že umrel, usmrtili ho, ale on vstal z hrobu na tretí deň.

Samozrejme teraz moje svedectvo vyzerá, že som si len overil nejakú informáciu ohľadom akéhosi náboženského fenoménu. Ja však prežívam v mojom živote prítomnosť bytosti, jeho samého, Ježiša. Nie… nejde o skúsenosť v istom zmysle výnimočnú. Túto skúsenosť vie dokumentovať veľmi mnoho ľudí aj tejto dobe.

Znovu použijem slovo samozrejme… Samozrejme sa jedná o subjektívnu skúsenosť, hoci multiplikovanú. A do veľkej miery, prečo nie?! Veď osobné vzťahy sa prežívajú práve takto. Jeho prítomnosť v mojom živote spôsobuje pokoj, radosť, nasledovanie Krista. Kristus sa mi takto naozaj stáva hlavným dôvodom. Žije, koná. Stará sa. Dosvedčujem to. Mám rád jeho slovo, Bibliu.

Som hrdý, že ho poznám. Som poctený, že sa môžem takto pripojiť k tisícom a miliónom ľudí, ktorá od času jeho vzkriesenia majú túto istú skúsenosť. Zažili, že môj Pán žije!

Je príjemní počuť túto zvesť v Cirkvi, a rovnako ju ja do nej teraz prinášam! Toto všetko je pravdaže možné len vo viere.

Žiadne obavy, nasledujúca ponuka nie je náboženská a nie je pre každého. Môžete mať túto skúsenosť. Len jedna vec treba. Po svojom zmŕtvychvstaní sa už neukázal každému. Vyberá si. Ale keď ho niekto zavolá a vyzná, že Ježiš Kristus je jediným Pánom a Bohom, úprimne ľutuje svoje hriechy a pozve ho do svojho života, iste ho osobne spozná!

 

Ak by ste chceli, možno by nebolo zle, keby ste pozreli Rimanom 10,10. Ďakujem.

Pelegrini – nikdy!

04.04.2024

Je tu druhé kolo a ako je mu vlastné, sú tu len dve voľby. Vyberať naozaj nie je veľmi čo. Budem voliť Korčoka, hoci nie rád. Avšak pri pohľade na pána Pelegríniho nemám na výber. Nie je čo riešiť. Ocitli sme sa v čase, kedy si neželáme výmenu vlády viac ako v bežných rokoch, kedy tak sledujeme vlastné politické preferencie. Krajina sa znovu dostala na hranicu [...]

MS KC fotografie

12.03.2024

Milan Sládek Krížová cesta Ďakujem Emílii Mihočovej za zaslanie fotografií a súhlas s ich publikovaním. Všetky fotografie nafotil Dušan Majerník©Východný dištrikt +

Milan Sládek Krížová cesta

05.03.2024

Je úžasné robiť umenie, ktoré presahuje nielen mieru všednosti, ale ašpiruje k najvyšším métam. Zvlášť, keď chce niekto rozprávať príbeh víťaznej smrti môjho Pána. Milan Sládek odohral skvelé predstavenie. Jedno z najlepších, aké som v živote videl. Môžem spokojne povedať, že pár profesionálov som už hrať videl. Pri predstaveniach zvyknem byť mimoriadne [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

desjano

človek, umelec, kresťan

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 328014x
Priemerná čítanosť článkov: 2050x

Autor blogu

Odkazy