Založ si blog

Kým oblohou

Kým oblohu križujú letiace pierka škovránkov, kým sa v horách ozýva beh sŕn, kým pierko zostupuje dolu, kým cítim vietor v tváry, stále mávam nastavenú dlaň. Otočím sa za oblohou. Možno poletí, povznesie sa, vznáša sa od oblakov také obyčajné pierko. Môžem byť pútnikom oblakov. Ukrytý v perine oblaku, v bielom mráčiku, že ma nevidno.

Kým pamätám mäkkú rúčku, kým ráram dni, kým pierko padá a ja ho chytám, kým cítim vietor v tváry.

Teraz neviem…… bol to obrázok, či to bol preľud, čo sa stráca v krajinách mysle. Videl som lúku. Tráva bola dosť vysoká, už odovzdala farbu pre ďalší rok kvetov, žltou sa odela. Cez lúku viedol chodník pod steblami, zlomenými, ohnutými.

Napokon. Padali ťažké kvapky dažďa. Ba sneh prikryl všetky obrazy vzácnych vecí. Ale ja stále vnímam ten kraj. Neschádza mi z rozumu, z krajín mysle, kým mi vietor naráža do tváre. Kým pierko pristane, nežne, jemne. Nie inak. Len jemne, nežne.

Nepoznám cestu, nepoznám smer. Strácam sa v korunách vysokých stromov. Pamätám si lúku. Mala už žlknúcu trávu, bola pokrytá zlatom. Ako žltý podnos plný zlata. Na konci lúky vždy vidím jej postavu. Zahmlenú. V jemnej hmle. Jej dlhé dlhé vlasy nad dlhými steblami trávy, kým biela obloha sa skláňa stranou.

Potom pozývam Boha, aby prešiel stredom toho obrazu.

Kráča ku mne. Vždy ma prepadne strach. Čo jej poviem, kým padá pierko. Skláňam sa a klesám nad steblami trávy. Dychtím vidieť jej tvár v tom sne, v krajinách, kým mi vietor hladí tvár. A moje líca. Horia sobotou.

Aké ste vysoké stromy, aká je dlhá lúka, ako dlho prichádza ku mne, kým sa ľakám a neviem, čo jej poviem.

Občas staviam hrad. Ale napokon po ňom nezvýši ani tak kopa piesku v pieskovisku, ako hŕba slov. Ale pravý hrad stojí pevne, nepohne sa. Lebo skutočným hradom je Boh.

Ja nikdy len tak nezavriem dlaň. Stojím, čakám, dlaň plná vetra a pierko sa vznáša ovzduším.

Ona tam stojí, zdá sa mi krásna. Zdá sa mi taká povznesená, taká pevná. V diaľke svieti hrad. Ona povie pár viet. Svieti. Ja viem. Viem, verím. Keby som mal jedným slovom výjsť jej v ústrety, keď kráčam trávou priamo oproti nej, poviem Tvoja štedrosť.

Nedokážem povedať veľa… Mám otvorenú dlaň, pierko letí. Vznáša sa. Otvor svoju dlaň, srdce, myseľ, spolu, Boh.

bloo_word02

+

Pelegrini – nikdy!

04.04.2024

Je tu druhé kolo a ako je mu vlastné, sú tu len dve voľby. Vyberať naozaj nie je veľmi čo. Budem voliť Korčoka, hoci nie rád. Avšak pri pohľade na pána Pelegríniho nemám na výber. Nie je čo riešiť. Ocitli sme sa v čase, kedy si neželáme výmenu vlády viac ako v bežných rokoch, kedy tak sledujeme vlastné politické preferencie. Krajina sa znovu dostala na hranicu [...]

MS KC fotografie

12.03.2024

Milan Sládek Krížová cesta Ďakujem Emílii Mihočovej za zaslanie fotografií a súhlas s ich publikovaním. Všetky fotografie nafotil Dušan Majerník©Východný dištrikt +

Milan Sládek Krížová cesta

05.03.2024

Je úžasné robiť umenie, ktoré presahuje nielen mieru všednosti, ale ašpiruje k najvyšším métam. Zvlášť, keď chce niekto rozprávať príbeh víťaznej smrti môjho Pána. Milan Sládek odohral skvelé predstavenie. Jedno z najlepších, aké som v živote videl. Môžem spokojne povedať, že pár profesionálov som už hrať videl. Pri predstaveniach zvyknem byť mimoriadne [...]

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

desjano

človek, umelec, kresťan

Štatistiky blogu

Počet článkov: 160
Celková čítanosť: 327357x
Priemerná čítanosť článkov: 2046x

Autor blogu

Odkazy