Založ si blog

Viac krát urobiť krok nie jednými nohami

Možno by som mal rozdeliť na troch ľudí, všetci by – som rozpažil ruky a všetci by – som kráčal tromi lúkami, tromi šľapajami podkúvať tri svety. Tri krát by sa zablískalo, tri krát by aspoň zaiskrilo a hral by Vivaldy, ale tri koncerty.

Tak bež alebo sa rozbehni alebo niečo hoď. Len nestoj, nestoj, len nespor na horší čas a daj mi niečo pekné. Tri krát denne utekám, lebo viem, aká vzácna je krása. Aspoň tak ako pokoj a ku nim ten cit. Ale ten nechcem prezraziť, ani zatajiť, tak možno prípadne žiť.

Všetko natrojo, keď nie je ani raz. Je to fatálna diléma, je to myslené bytie, je to teraz.

Horská lúka a dve úbočia. Tri tmy, tri oddelenia od možnosti niekam ísť, prísť a byť objatý. Sú aspoň tri slnká nad tými stráňami. Každý chce mať svoje, skryjem tie dvoje a jedno si nechám, kým mi uniká.

I_cannot.JPGI_cannot.JPGI_cannot.JPG

Horská lúka a tri kvety. Cuzie deti v podobe troch stromov. Trochu vody do troch kvapiek.

Trochu písať, trochu čarbať, len neodložiť atrament. Tri stromy v jednom vetre, spektrum farieb a biele svetlo.

Čo nikdy neuhasím smäd? A pri menuete na chvíľu na to zabudnúť, tri kroky vpravo, tri kroky vľavo, tri kroky doprostred. Občas vymeniť menuet za smäd.

Na tú horskú stráň by prišli tri devy, tri krát by zatlieskali, dva razy sa pousmiali a raz zakývali. Lebo počet nikdy nepustí, je neúprosný a raz nás zničí. Keď odídu, ostanú mi tri kríže nad stráňou ukryté, jemne zaryté, drevené. Ten prostredný je tretí, je nežný, je menší.

Ako sa traja zmestíme na jednu stráň, všetko je malé, nikdy nič nestačí a všetko sa hýbe. Mocný Bože, vyšší ako kríže, povznesený, nikdy mi nedaj zahynúť. A predsa tu nechcem chodiť večne. Všetko sa uberá vyššie ako som ja.

forests.JPG

forests.JPG

forests.JPG

Ak chcem ostať pravdivý, vezme ma to so sebou. Budem sám, jedno nezdobné rúcho, opustené telo. Predpovedať zánik na krásnej stráni, to patrí k sebe. To je to, čo som už napísal. Hlas organu.

Tá lúka pravdaže nie je moja, je alpská, je cudzia. Mnoho rázy som rozmýšľal, hoci tu sa to nepatrí, či naše lúky…. ťažká spomienka, blízka veža kostola, známe domy. Bol by som viac sebou, keby som tam bol, alebo snáď je to jedno? Neviem. Nikdy sa to už nedozviem. Preto traja výjdeme na tri cudzie lúky, ale ani na jednu svoju.

Človek je tak naplno sám, hoci kráča ako traja. Jednými očami pozerám a tromi pármi, svojskými očami. Samota je asi taký dar ako pravda, ako voda. Je a nie je, je všade a uniká. A keď zahrmí, zas spadne. A prídu tri iskry. Všetko sa vo mne obnoví, niečo zostane, a z čohosi ubúda. Len žiaľ je ako kameň, ako skala, ako pietra seréna. Dobrý na sochy.

Len jedny nohy, krájajúce krajinu na tri, jeden Boh a jedna Biblia. Do seba som zavrel tri priepasti, ba aj seba, iba Boh odchádza. A zase príde v tej istej sekunde rozhovoru. A písania.

Stráň sa nemení, je už navždy taká, navždy tam stojím, navždy sa nehýbem.

Tri iskry ma blažia, sú len moje, tri perly, tri nábrežia. A vrchovatosť snov a rozprávok. Vrchovatý Boh nado mnou. To je tichá modlitba, nepravá extáza a Duch vo mne. A ak príde po úvodnej radosti plač, tak má to tak byť. Aby sa to mohlo otočiť, pootočiť, zameniť tvár zeme.

Krývam za modlitbou a hoci tromi pármi nôh, krývam. Bolia ma kolená, ťažko kľakám, ale ťažko sa dvíham. Takto si predstavujem príbeh olivovej hory, ale bez kalichu a bez anjela.

oh_bal_spe02.JPG

oh_bal_spe02.JPG

oh_bal_spe02.JPG

+

MS KC fotografie

12.03.2024

Milan Sládek Krížová cesta Ďakujem Emílii Mihočovej za zaslanie fotografií a súhlas s ich publikovaním. Všetky fotografie nafotil Dušan Majerník©Východný dištrikt +

Milan Sládek Krížová cesta

05.03.2024

Je úžasné robiť umenie, ktoré presahuje nielen mieru všednosti, ale ašpiruje k najvyšším métam. Zvlášť, keď chce niekto rozprávať príbeh víťaznej smrti môjho Pána. Milan Sládek odohral skvelé predstavenie. Jedno z najlepších, aké som v živote videl. Môžem spokojne povedať, že pár profesionálov som už hrať videl. Pri predstaveniach zvyknem byť mimoriadne [...]

Farbami ba mi

22.02.2024

30+

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

desjano

človek, umelec, kresťan

Štatistiky blogu

Počet článkov: 159
Celková čítanosť: 323465x
Priemerná čítanosť článkov: 2034x

Autor blogu

Odkazy